چند جلسه برای تزریق استروئید نیاز است؟

برای اکثر افراد تزریق اولیه کورتیکواستروئید باعث التهاب زانو و درد خواهد شد. اگر درد بیمار به‌اندازه کافی کم نشود، پزشک ممکن است توصیه به تزریق دوم کند. برای محافظت از بافت نرم در مفصل، تزریق باید حداقل 4 تا 6 هفته فاصله داشته باشد. اگر بیمار از تزریق دوم تسکین پیدا نکند یا تسکین ناچیزی داشته باشد، بعید است تزریق سوم سودمند باشد و توصیه نمی‌شود.

آیا فعالیت بدنی بعد از تزریق استروئید محدود می‌شود؟

ممکن است چند روز طول بکشد تا مزایای استفاده از داروهای کورتیزون تأثیر کامل داشته باشد. در طول این مدت، بیماران معمولاً به استراحت می‌پردازند و فعالیت‌های روزمره را قطع می‌کنند. هنگامی‌که درد مفصلی از بین می‌رود، بیمار ممکن است وسوسه شود که به ورزش و فعالیت سابق برگردد. بااین‌حال به‌منظور جلوگیری از آسیب و یا بدتر شدن شرایط، پزشک معمولاً به بیمار توصیه می‌کند تا فعالیت‌های طبیعی خود را به‌تدریج به حالت اولیه برگرداند و به‌آرامی آن‌ها را شدید کند.

آیا تزریق کورتون و استرویید ها به زانو برای درمان کافی است؟

تزریق کورتون به‌طورمعمول باعث تسکین موقت می‌شود. برای بهبود یافتن و درمان ماندگار به اکثر بیماران انجام فیزیوتراپی توصیه می‌شود تا کشش و تقویت مفاصل، عضلات و دیگر بافت‌های نرم را ایجاد کنند.همچنین به بیماران توصیه می‌شود وزن خود را کم کنند و یا سبک زندگی‌شان را تغییر دهند. این اقدامات می‌توانند بیومکانیک مفصلی را بهبود بخشد و احتمالاً نیاز به تزریق‌های کورتیزون اضافی را کاهش داده یا از بین ببرد.

آیا تزریق استروئیدها بر باروری، بارداری یا شیردهی تأثیر می‌گذارد؟

دستورالعمل‌های کنونی بیان می‌کنند که استروئید ها در دوران بارداری و شیردهی مضر نیستند، بنابراین تزریق تنها یک استروئید نباید بر باروری، بارداری یا تغذیه با شیر مادر تأثیر بگذارد و در این وضعیت‌ها درمان مفید محسوب می‌شود. بااین‌حال، بیمار باردار یا مادر شیرده قبل از تزریق استروئید باید با پزشک صحبت کند.